Pake en beppe op visite - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu Pake en beppe op visite - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu

Pake en beppe op visite

Door: bauk

Blijf op de hoogte en volg Baukje

11 September 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson


Zo dat is lang geleden, maar weer es een updatje vanuit de andere kant van de wereld. Ik hoor heerlijke verhalen over een heerlijke zomer in Nederland, wat lekker zeg. Hoop dat iedereen even een heerlijke zon fix heeft gehad!! Hier is de lente net begonnen en staan de tulpjes weer in bloei. We hebben een milde winter gehad dus we hebben niks te klagen.
Anouk groeit als kool en volgende week is ze alweer 5 maanden... wow wat gaat de tijd snel. Ze is erg vrolijk, kletst en giegelt. Ze kan zich heel erg lang vermaken met de simpelste dingetjes en sinds gister kan ze haar tenen in haar mond doen!! Wat een prestatie als je toch ziet wat die kleintjes allemaal leren in zo’n korte tijd alles is zo’n avontuur!! We genieten volop en Dan is druk geweest om een ledikantje voor Anouk te maken. Inmiddels is die nu klaar en moet ik eraan geloven. Anouk moet uit de wieg en in dr grote bedje.....kleine meisjes worden groot!!
Anouk heeft al vele avonturen beleeft en het allermooiste was toch wel verwend worden door pake en beppe. Wat was het een bijzonder moment om op het vliegveld Anouk te laten zien in het echt, uiteraard zijn er weer heel wat traantjes gelaten....Wat was het een feest om ze hier te hebben en tijd samen te hebben. Anouk vond het allemaal geweldig altijd iemand om tegen te kletsen en mee te knuffelen. Drie weken lang werd alles overgenomen van me, badjes, aankleden, verschonen... heerlijk!! We hebben een super leuke tijd gehad en Anouk heeft vele avonturen beleeft samen met pake en beppe. We gingen veel wandelen.. over het strand, de bergen in of wandelen in de national parks. Anouk in de frontpack, ze vond het allemaal best als ze maar om zich heen kon kijken en ze op tijd eten kreeg. We hadden dan ook snel door dat Anouk ook best kon voeden terwijl ik gewoon doorliep... handig hoor borstvoeding. Ook kon D Urville Island niet ontbreken voor pake en beppe en ging Anouk zelfs mee vissen. Terwijl pake en beppe hier waren is Anouk ook gedoopt ook dat was een bijzondere dag... extra speciaal door de oude doopjurk uit 1850 van de Brouwers.
Helaas was er ook weer het afscheid wat niet leuk was... als altijd... Heb best weer een tijdje last gehad van heimwee. Helemaal nu Anouk de gezelligheid van de familie moet missen en we een allerscheetigst nichtje erbij hebben en die willen we toch liever echt voelen en zien dan voor de skype... toch niet zo leuk...Dan komt ook altijd die eewige vraag terug waarom zijn we hier, moeten we terug, Anouk zal de familie ook missen in haar leventje... maar goed uiteindelijk hebben we juist best heel veel kwaliteits tijd met de familie want als ze hier zijn heb je ook erg lang uitgebreid de tijd samen... voordelen –nadelen pffft komen er nooit uit denk ik.
In ieder geval zijn we hier alweer bijna 4 jaar... jaja we gaan 2 jaar naar NZ gaat niet meer op we hebben de tijd nu verdubbelt en we zijn alweer langer hier dan Dan in Nederland is geweest... zo gek hoe het leven kan lopen.
Maar goed afgelopen weekend naar de Golden Bay geweest en ja het is hier wel erg mooi en relaxed en voor ons liggen de mogelijkheden op het moment hier.
Voor mij was ook de tijd aangebroken om een beslissing te maken over mijn werk had namelijk officieel eergister weer moeten beginnen. Na een gesprek met mijn manager besloten ontslag te nemen want ze konden me niet minder bieden dan full time werken en dat wil ik niet. Dus op het moment ben ik dus lekker aan het moederen en voor nu vind ik dat heerlijk. Ik blijf wel wat om me heen aan het kijken voor iets part time. Maar het komt zoals het komt en tot nu toe geniet ik thuis. Ik ben blij dat ik veel heb gereisd en altijd veel dingen heb gedaan want heb nu ook de rust om thuis te zijn. Dat was een paar jaar geleden wel anders geweest denk ik
Hier in Nieuw Zeeland is het best gewoon om niet te werken als je kinderen hebt, zoiezo het eerste jaar door de regeling die je met je werk kunt treffen. Daardoor zijn er onwijs veel baby groepjes, als ik zou willen kan ik een hele week druk zijn daarmee. Speelgroepjes, babyzwemmen, sportgroepjes, wandelgroepjes, muziekgroepjes en ga zo maar door. Om mijn sociale leven op peil te houden doe ik uiteraard wel een aantal dingen elke week en dat is leuk. Ik ken ook heel veel moeders die net als ik uit het buitenland komen. Het is fijn om samen koffie te drinken want we zitten allemaal in dezelfde situatie geen familie, veel skype dates, andere cultuur, 2 taligheid. Ze komen overal vandaan Brazilie, Texas, Duitsland, Engeland.. Ik ken meer buitenlander die in Nieuw Zeeland wonen dan kiwi’s die hier geboren zijn. Dus Anouk en ik vermaken ons op dit moment prima. Moet ook wel want we moeten het echt met zijn drietjes rooien want Dan zijn ouders wonen ook 2 uur rijden bij ons vandaan, we moeten het dus echt hebben van vrienden. Hoewel we nog niet echt oppas nodig hebben gehad want Anouk gaat gewoon overal mee naartoe.
Qua projectjes thuis is Dan op dit moment de tuin die onwijs steil afliep, recht aan het maken. Zodat we een rechte tuin hebben waar straks speeltoestellen op kunnen. Dat houdt hem lekker bezig en voordeeltje voor hem is dat ie nu een reden heeft om een kraan te huren en daarmee in de weer, vindt ie onwijs leuk.
We kijken uit naar December want dan komen Eggie en Dieuwer met hun mannen en meiden hiernaartoe. Geweldig dat wordt de eerste keer dat wij Leanne vast mogen houden en hun Anouk. Dus hele mooie vooruitzichten, wat zijn we gezegend!!!

Nou lieve mensen ik hoop dat het iedereen goed gaat
Heel veel groetjes en geniet nog even van dat zonnetje!!!
Baukje, Dan & Anouk

  • 11 September 2013 - 07:52

    Debbie:

    Hey bauk,
    Wat een leuk verslag!
    Fijn dat het zo goed gaat en dat je zo kan genieten van je meisje.
    Ik volg je op FB maar leuk om zo ff te lezen hoe alles verloopt.
    Hier genieten we ook volop van elkaar en zijn we weer compleet!!
    Jeetje 4 jaar alweer!
    Xxx

  • 11 September 2013 - 08:28

    Bennie:

    Mooi om deze update weer te lezen Baukje. Toch wel altijd de vraag: NZ of NL, maar gelukkig is er skype en komt er in december weer een lading Friezen jullie kant op. Schrik niet als ik in december onverwacht uit de koffer kom kruipen, want ik denk er sterk over om als verstekeling mee te reizen naar NZ!!

    Het ga jullie goed.

    groet van Bennie

  • 11 September 2013 - 08:35

    Sjokken Posthumus:

    Hoi Baukje,
    Leuk om jouw verslag te lezen. Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Anouk en dat jullie zo van haar kunnen genieten. Al weer vier jaar! Wat gaat het toch ontzettend snel!
    Hartelijke groeten, ook voor Dan, van ons.

  • 11 September 2013 - 08:37

    Sjoukje Posthumus:

    Die naam hierboven moet natuurlijk Sjoukje zijn. haha

  • 11 September 2013 - 09:58

    Dionyse:

    Hoi hoi
    Weer n update leuk.Ik lees t wel heerlijk aan het genieten van het moederschap en dat nu ook nog elke dag!
    Wauw...Wat ist genieten hè zo een klein hummeltje.
    Lkkr bij jullie komt de lente er aan.Hier komt de regen met bakken naar beneden.
    Grtjs daar!

    Grtjs dionyse en haar mannen

    @bennie mooi dat wij dat ook ff weten want wij zouden kerst met jullie vieren.Dan hebben wij ook n mooi vooruitzicht :p

  • 11 September 2013 - 10:30

    Mem:

    Oooo wat hebben wij het héérlijk gehad bij jullie, echt vakantie!
    Elke dag een verrassing wat we gingen eten, lekker met Anouk bezig zijn en ellenlange gesprekken voeren natuurlijk.
    Als we de film terug zien zijn mem en Baukje ALTIJD aan het woord, hahaha!
    Natuurlijk willen we jullie graag dichterbij hebben maar dat weten we van beide kanten, het is zo als het is en daar moeten we het mee doen.
    Gelukkig voelt het dichtbij, met Skype en via de familieapp. Praten we dagelijks bij, dus we missen 'niets' van beide kanten wat dat betreft maar het blijft bikkelen.
    Dikke tút van heit en mem en we sparen verder.

  • 11 September 2013 - 12:24

    Johanna:

    Hè Bauk leuk om je verhaal weer te lezen!!! Dikke kus van ons

  • 11 September 2013 - 13:07

    Matty:

    X X X !!!

  • 11 September 2013 - 19:38

    Eggie:

    Oooh.. die foto's... wat is het daar toch ook prachtig!!
    Je weet dat wij jullie hier ook missen... maar hé.. Voor ons een mooi excuus om even naar de andere kant van de wereld ;) Echt een paar weken quality time.. en volop genieten.
    De laatste week gaan we ontzettend vervelend doen, zodat je wat minder heimwee zult hebben ;)
    We hebben er vreselijk zin in! Ben ook zo benieuwd wat onze dametjes van elkaar gaan vinden!
    De tiid kin wat ús betreft net snel genoch gean!

    Tot gauw!!

  • 11 September 2013 - 19:47

    Hester:

    Jeetje wat weer een verhaal. Ik krijg altijd tranen in mn ogen . Wat bijzonder dat jouw familie ook julkie leven helemaal kent daar aan de andere kant van de wereld. Vanavondga ik weer plat voor de buis...love is in the air van robert ten brink. Moet ik nl ook altijd aan je denken. Hihi. Geniet van jullie mooie dochter Anouk. Ik geef je groot gelijk om lekker voor haar te zorgen en thuis te zijn.

    Groetjes hester

  • 11 September 2013 - 22:00

    Dieuwer:

    Dikke tut foar jim!
    We hebben onwijs veel zin om Anoukje eindelijk in het echt te bewonderen, kroepe, tutsjes, kniep ient wang bereid haar maar vast voor.. (doe ik dat bij Leanne want die word vast ook overladen met tutsjes hihi)

  • 04 Oktober 2013 - 19:54

    Jildou:

    hoi Baukje Dan en Anouk.

    Wat een leuke foto's en mooie.
    Hoe gaat het met jullie met mij goed.
    Als ik groot ben dan ga ik misschien wel us naar jullie toe.

    de groeten van jildou

  • 21 Oktober 2013 - 12:14

    Louw:

    Wat leuk om weer even een nieuw verhaal te lezen en de bijbehorende foto's te zien! Prachtig dat pake en beppe nu ook in het echt van Anouk hebben kunnen genieten! Al met al zal het voor pake en beppe een prachtige reis weer zijn geweest, Anouk, Baukje en Dan en natuurlijk ook het prachtige NZ! Het ga jullie eerst weer goed, ik blijf volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Terug naar nieuw zeeland... maar eerst reizen India van Delhi naar Calcutta Thailand: van Bangkok door cambodja naar vietnam Indonesie: van Jakarta naar Bali dan nog een paar dagen Sydney en dan doorvliegen naar eindbestemming Nelson Nieuw Zeeland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 6738
Totaal aantal bezoekers 317038

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 05 Oktober 2011

verhuizen naar nieuw zeeland

Landen bezocht: