zwangerschapsverlof - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu zwangerschapsverlof - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu

zwangerschapsverlof

Door: baukje

Blijf op de hoogte en volg Baukje

18 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Lieve allemaal,
Zo nou dat werd de hoogste tijd om weer eens wat te schrijven, want dat is alweer zo’n tijd geleden.
Inmiddels ben ik met zwangerschaps verlof en alweer 37 weken zwanger. De zwangerschap is voorbij gevlogen en ik heb er vooral heel erg van genoten!! Ben blij dat ik niet meer hoef te werken want ik ben heerlijk wazig in mijn hoofd en kan echt niks onthouden hihi dat is niet handig als je nog moet werken en dingen moet overdragen. Dus nu ik met verlof ben kan ik heerlijk wazig zijn, rommel lekker wat aan ga es wandelen, en doe de laatste dingetjes zoals het wassen van de kleertjes enzo
Dan is heel erg druk geweest, heeft de baby kamer onwijs mooi opgeknapt en zelf een prachtige commode gemaakt. Hier in Nieuw Zeeland kennen ze het fenomeen box niet dus heeft Dan ook onze box gemaakt. In Nederland hadden we een boxkleed gekocht voor de afmetingen en inmiddels staat de box kant en klaar in de woonkamer. Alle kiwi’s vinden het best wel gek hoewel ze hier wel het fenomeen play pen kennen (een box zonder bodem) maar niet veel mensen gebruiken dit. Dus ook op het gebied van babies hebben we best wel een andere cultuur al zijn de verschillen niet heel groot. Vooral de mode in bedjes en kleren is onwijs anders... (wij zouden het ouderwets noemen hoewel er ook wel wat modern spul is)
Ook is het thuis bevallen hier helemaal niet zo gewoon en moet je speciaal een verloskundige zoeken die dit wil doen. Nou heb ik een hele goeie gevonden en daar zijn we heel erg blij mee ...
De baby kamer staat vol met nederlands heid, het wiegje is het McCorkindale wiegje, wat al jaren in de familie is en is opnieuw bekleed door beppe Akke en is prachtig geworden. Ik had een onwijs geweldige babyshower gehad in Nederland (echt geweldig meiden) en al die schatten staan nu uitgestald met oa fryske klompkes en heuse schaatsen. Wederom weer kiwi’s vol verbazing (do you still wear them??? Yes we do...)hahahha verder heel veel kleertjes, rompertjes (met lieve teksten) en speeltjes een prachtig gemaakt speelkleed door Tjerk(zoo mooi) en ook nog een babysling gemaakt door Jel (super) heerlijke zwitsal spulletjes en zo kan ik nog wel even doorgaan... !! Echt mijn vriendinnen en familie zijn zo lief en creabea en wij voelen ons zoooo verwend.
Onwijs zware doos naar Nieuw Zeeland gestuurd met alle cadeaus en zelf waren we ook nog even wezen shoppen uiteraard, de doos was goed gevuld.... met als klapper nu een echte Matty aan de muur...yeah!!
De kado’s druppelen nog steeds binnen en werd van de week verrast met ‘een happy bag’ met allemaal baby gezelligheid erin van tante Eggie en een gebreid kleedje voor in de wandelwagen van beppe Akke. Ook kreeg ik nog een verrassing vanuit de Jan Gijzenkade (mijn oude werk in Haarlem) met een geweldige dvd met lieve berichtjes en prachtige cadeautjes, heel erg speciaal!!!
De reis naar nederland was geweldig met als klapper voor mij het ontmoeten van Stefanie Anne en Marrit (wat een scheetjes...) en doordat ik ze veel heb gezien via de skype voelde het niet eens dat ik ze voor het eerst zag, leuk he!!! Het was meteen vertrouwd ....Van de donkere kerst met mijn familie, heb ik onwijs genoten, lekker gourmetten, ’s ochtends vroeg kerstliedjes zingen, lichtjes, kerk en gezelligheid!!! En uiteraard de babyshower verrassing!! Ik had echt totaal niks in de gaten, wat was dat ontzettend leuk(bedankt he allemaal)!!!
Met zoveel mogelijk mensen proberen afspraakjes te plannen en heerlijk kunnen bijkletsen, maar helaas door mijn korte tijd ook veel mensen niet kunnen zien, balen!!
Ik was vergeten hoe donker Nederland kan zijn in de winter en moest daar wel om lachen, zo snel je bepaalde dingen vergeet. Helaas is daar ook altijd weer het afscheid wat altijd moeilijk blijft en dit keer kwam het weer veel te snel.... Ik heb altijd heel erg last van heimwee en ben dan best een tijd van de mik, omdat we nu nog naar Thailand gingen met Mike, Kaatje & Richie, had ik last van mijn heimwee daar. Gelukkig is dat allemaal ok en was het heel fijn om goeie vrienden om ons heen te hebben. Hierdoor een heerlijke tijd gehad met strand, zee en gezelligheid.... Mijn zwanger lijf vond het eten niet altijd zo lekker dus ik moest erg op mijn hoede zijn maar voor de rest was het super. We hebben gesnorkeld, gescooterd, genoten van het tropische weer en gelegen op prachtige witte stranden... heerlijk.
Het voordeel van een vakantie op de terugweg was nu ook dat ik mijn heimwee al een plekje had gegeven toen we thuiskwamen en ik het nu fijn vond ons eigen huis in te stappen. Normaal heb ik echt een hekel aan Nieuw Zeeland na een tijdje Nederland. Nu was dit niet het geval en dat was fijn.
Inmiddels zijn we ook alweer een jaar getrouwd (wat vliegt de tijd) Vorig jaar was mijn familie hier nu nog en waren we net aan het einde van onze zuid eiland tour. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit alweer een jaar geleden was en wat kan er veel gebeuren in een jaar. De avond voor onze trouwerij hadden we een super feestje op D’Urville, dit jaar zaten we in het ziekenhuis en werd ik gechekt omdat ik veel oefenweeen had en ze zeker wilden weten of de bevalling niet stiekum begonnen was, gek he...
Ik heb me onwijs goed gevoeld door de hele zwangerschap, heb alleen veel oefenweeen gehad en dat betekende dat ik iets eerder moest stoppen met werken.... Aangezien het hier heerlijk weer is ben ik veel buiten te vinden en lig ik heerlijk op mijn ligbedje en ga es voor een wandelingetje over het strand... onwijs verwend ben ik he!!!
Het is een extreem goede zomer, er is bijna geen druppel regen gevallen (ook onze trouwdag was dit jaar een heerlijke zomerse dag in plaats van een extreme storm hihi). De zomer is zo extreem dat de ‘droogte’ is uitgeroepen in het hele Noorder eiland en op bepaalde plekken in het Zuider eiland. Boeren hebben het onwijs moeilijk en moeten koeien slachten omdat er gewoon weg niet genoeg water is om genoeg voer te kunnen regelen. Sterker nog Wellington heeft nog maar water voor de stad voor 15 dagen en dan is het op, onvoorstelbaar.
Gister regende het voor het eerst in 6 weken en je kunt je voorstellen dat veel boeren onwijs blij waren. Ik weet niet of het genoeg is geweest en iedereen hoopt hier op meer regen. Onze tuin vond het in ieder geval heerlijk want ons gras is geel door de droogte en komt nu weer een klein beetje bij. Dus terwijl jullie in de late sneeuw zitten en hopen op het zonnetje, zitten we hier te hopen op wat regen... gekke wereld!!
Ondertussen heeft Heit een super leuk verrassings feestje gehad in het weekend voor zijn 60ste verjaardag! Geweldig, ik had een liedje gemaakt voor heit en zo waren wij er ook een beetje bij!! Het is balen dat we er niet echt konden zijn, maar we zijn al zo gezegend dat we dit allemaal mee mogen maken want dat is voor veel van mijn vrienden wel anders die een ouder (s) hebben moeten verliezen. Dus beter op afstand vieren dan niet... en ik ben onwijs op de hoogte gehouden met mooie foto’s en filmpjes lang leve de technologie!
Nou ik blijf nog maar lekker omrommelen, binnen nu en 5 weken is er zeker een babietje, we houden jullie op de hoogte!! We zijn erg nieuwschierig nu en er zijn veel weddenschappen gaande over het feit of het een jongen of meisje wordt op het moment scoort meisje het hoogst. In de kerk kreeg ik een kaartje van Teddy, Teddy heeft een verstandelijke beperking en komt altijd naast me zitten en dan krijg ik altijd een zakje snoepjes van hem, lief he!! Kreeg dus een kaartje van hem toen hij zag dat ik zwanger was met ‘gefeliciteerd met jullie meisje’ dus wie weet heeft ie wel gelijk!!!
We wachten het rustig af....

Dikke tut bauk

  • 18 Maart 2013 - 07:59

    Bennie V.d. Heide:

    Nou Baukje, dat zijn weer heel wat letters die je aan het 'papier' hebt toevertrouwd maar zo zijn we weer helemaal op de hoogte. We hebben genoten van je lied afgelopen vrijdagavond, was zeker een hoogtepunt voor je vader. Het ga jullie goed en we wachten allemaal met spanning op de nieuwe kiwi.

    groet, Bennie

  • 18 Maart 2013 - 08:28

    Matty:

    moai pop, tankewol..!

  • 18 Maart 2013 - 08:49

    Esther Keegstra:

    Heey Baukje!

    Wat leuk om weer even van je te horen!
    Ik wens je vanaf hier alvast veel succes met de bevalling :-)

    Liefs Esther

  • 18 Maart 2013 - 08:52

    Dionyse:

    Heyyy!

    Leuk weer een verhaal!!
    De laatste lootjes, wat is het snel gegaan hé!
    Lekker genieten van je vrije tijd en de strandwandelingen. Wauw wilde dat ook wel, hier lag vanochtend weer een laagje sneeuw buiten...
    Nog eventjes dan kunnen jullie je wondertje in jullie armen houden. Heerlijk!

    Groetjes Dionyse en Co(r)

  • 18 Maart 2013 - 11:25

    Eggie:

    Hey Skeet..

    Nou is die doos toch nog mooi op tijd.. kan je lekker nederlandse baby literatuur lezen ;)
    Onder het genot van een stroopwafel voor je ijzergehalte :P
    De tijd vliegt echt idd.. vorig jaar zaten we nog bij jullie.. inmiddels zit jij te wachten op jullie kindje.. is dieuwer al over de helft van haar zwangerschap en kruipt Marrit hier al rond of is ze er altijd al geweest.. En dat in nog geen jaar!! Geniet dus maar lekker van iedere dag: Carpe Diem.. voor je het weet ren je achter kleine McCorky aan ;)
    Nou jong.. mar lekker met je beentjes omhoog op de stretcher.. en geniet van al het getrappel in je buik..
    Tot snel op de skype..

    Dikke tút fan ús!

  • 18 Maart 2013 - 11:26

    Eggie:

    En bizar trouwens van die droogte... hoop voor jullie dat er binnenkort even weer een flinke bui valt.
    Stuur je dat mooie weer deze kant maar op!

  • 18 Maart 2013 - 13:02

    Mem:

    hé poppie,

    Idd, leve de technologie, gelukkig is er nu ook de app en ik doe er dapper aan mee.
    Steeds het laatste nieuws vers van de pers en meteen! Geweldig!
    Súper geslaagd dat feestje van heit, en wat was hij trots op zijn koters die dit allemaal wel even voor hém hadden geregeld, en dan ook nog dat speciale lied, om 'pikefel' van te krijgen.

    Ja en wat is een jaar omgevlogen hé? en wat is er veel veranderd in dat jaar, zo zie je maar weer, voor je het weet halen we 3 McCorky's van Schiphol. en dan zeggen we weer, wat is het toch snel gegaan hé?
    Laten we genieten van de dagen die we hebben en naar de dingen kijken die we wel hebben.
    Afstand? Het is er tegenwoordig niet meer, alleen merken we het als we in juli die kant opkomen dan komt er weer geen einde aan de reis.
    Geniet van je vrije tijd, had je ook nooit gedacht dat je zo weinig doet op een vrije dag hé? ( en jij maar denken dat de verveling zou toeslaan)
    Geniet ervan straks heb je een heus gezin die je aandacht vraagt.
    Dikke tút!!

  • 18 Maart 2013 - 18:56

    Dieuwer:

    Mooi verhaal pop.
    Lekker van je rust genieten en van het samen zijn met dan, voor je het weet is er een half dan half bauk baby bij :)

  • 18 Maart 2013 - 19:12

    Klaas:

    hé lekker ding.

    Heb vandaag goed nieuws gekregen. heb je straks tijd voor skype?

    Dikke tut

  • 26 Maart 2013 - 13:53

    SESK:

    Och wot gjit it hurd..
    Nog efkes en meist dyn poppe beethâlden..
    Hâldst it nog wot fol mei de waarmte??
    Binnenkoart mar ff skypen.
    Tis hjirre nog steeds hiel koud.. (Vorig ier wie it tusken de 15 en 20 graden toen wy werom kaam ut NZ)

    xxx

  • 02 April 2013 - 22:06

    Ymkje:

    prachtig verhaal bauk . kan me niet bij dat jij daar zo bent blijft gek. zet hem op toppertje met de bevalling. tut ymkje

  • 16 April 2013 - 20:13

    Esther Keegstra:

    Fan herte lokwinske mei jim lytse wyfke!!!!
    In prachtich wûnder!
    Mar lekker genietsje mei jim trijen :-)

  • 22 April 2013 - 11:11

    Louw Van Der West:

    Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!!
    Dat jullie er maar heel erg mogen van genieten met zijn allen!
    Liefs Louw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Terug naar nieuw zeeland... maar eerst reizen India van Delhi naar Calcutta Thailand: van Bangkok door cambodja naar vietnam Indonesie: van Jakarta naar Bali dan nog een paar dagen Sydney en dan doorvliegen naar eindbestemming Nelson Nieuw Zeeland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5131
Totaal aantal bezoekers 317042

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 05 Oktober 2011

verhuizen naar nieuw zeeland

Landen bezocht: