op een roze wolk - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu op een roze wolk - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu

op een roze wolk

Door: baukje

Blijf op de hoogte en volg Baukje

14 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

nou hier zit ik dan met een prachtig klein meisje in mijn armen. De afgelopen 2 maanden hebben we geleefd op een roze wolk. Alle cliches over het ouderschap zijn waar. Het is ongelooflijk hoe verliefd je kan zijn op je eigen kind en ja het is het mooiste wat ik ooit heb gedaan.
Na een lange bevalling is Anouk Akke op 15 april geboren in het ziekenhuis en gelukkig konden we dezelfde avond nog naar huis. In Nieuw Zeeland krijg je geen kraamzorg dus we moesten het gewoon met zn drietjes rooien. Maar dit ging onwijs goed, de verloskundige kwam de eerste week elke dag even langs en dat werd daarna afgebouwd. Vanuit de kerk werd er 2 weken lang voor ons gekookt, lief he, dus hoefden we ons daar niet druk over te maken. Elke dag werden we verrast met een heerlijk maal!!! Anouk is een heerlijk meisje ze is onwijs relaxed en lief en wij genieten met volle teugen van d'r. Al die eerste dingetjes zijn zo bijzonder... de eerste glimlach, eerste badje, eerste wandeling op het strand en afgelopen weekend het eerste weekendje D' Urville. Anouk heeft al vele uurtjes voor het internet doorgebracht, zo hadden we toch ook kraamvisite uit Nederland. We zijn weer overspoeld met kaartjes en cadeautjes, zo leuk... onwijs bedankt allemaal!!! Dus we gaan tegenwoordig van slaapje tot slaapje en het leven heeft zo een heel ander ritme gekregen. Maarr ik kan met niet herinneren ooit zoveel te hebben gelachen, geweldig wat een uitwerking zo'n klein mensje op je kan hebben.
Toen Anouk 5 weken oud was reden we saampjes naar de stad en ineens werd ik van de zijkant geramd door een andere auto. Ik schrok me dood en de auto had me geramd op Anouk dr kant dus ik sprong uit de auto en greep haar dr uit maar ze lag nog heerlijk te slapen. Anouk had dr niks van meegekregen maar ik daarentegen... zo lekker hoor vol met hormonen en schrik ben ik zo van de straat gerend en moest iemand anders de auto aan de kant rijden. Gelukkig hadden een aantal mensen het ongeluk gezien en werd ik meteen geholpen en reed iemand anders mijn auto (nieuwe auto 2 weken oud :( ) aan de kant. De politie was ook al gebeld en ik heb Dan ook maar meteen gebeld... duss het is allemaal goed afgelopen gelukkig en blik schade is niet erg als iedereen er goed vanaf komt toch??? maar goed, dat beschermings instinct zit errug diep en ik moest even bijkomen van dit alles.
Anouk en ik gaan veel op pad en vooral wandelen is favoriet. De eerste keer de oprit op en neer was een beetje spannend maar het ging allemaal goed. Weer naar boven is een ander verhaal pffff dat valt niet mee... hihi
Maar goed oefening baart kunst en we gaan elke dag even voor een wandelingetje.
Nu de rust weer is wedergekeerd hebben we weer geadverteerd voor de kamer beneden en volgende week trekt daar een meisje in. Ze lijkt erg aardig en ze werkt op een kinderdagverblijf dus hopelijk wordt dat wel gezellig. Verder wachten we nog vol spanning op nieuws van Dieuwerke en Hendrik, hun babietje kan elk moment geboren worden... spannend hoor!!!
Niet lang meer en dan arriveren pake en beppe om Anouk te bewonderen, halverwege juli is het zover dus daar hebben we onwijs veel zin in. Op dit moment ben ik nog lekker met ouderschaps verlof. In nieuw zeeland is het normaal om een jaar verlof te nemen. JE krijgt dan 14 weken betaald verlof en de rest is onbetaald maar met behoud van je baan. Ik heb 6 maanden opgenomen maar moet nog met mijn manager in gesprek over mijn baan want op dit moment verwachten ze me full time terug en dat wil ik niet. Dus hopelijk kan ik part time komen werken, anders moet ik op zoek naar iets anders. Maar ik vermaak me prima heerlijk moederen... het leukste wat er is!!!
Nou schatjes, bedankt voor al het lieve medeleven. Volgend jaar hopen we naar Nederland te komen om ons meisje te showen voor nu zal ik jullie op de hoogte blijven met fotootjes!! Geniet van de zomer... hier is het lekker winter brrrr

dikke tut Bauk, Dan & Anouk

  • 14 Juni 2013 - 10:30

    Eggie En Jelmer:

    Heerlijk!!! Lekker geniete Bauk! It gjit sa snel!!
    voordat je het weet zijn heit en mem er.. en komen wij ook al bijna!! Geniet geniet geniet!!
    En gelukkig vindt Anouk skypen ook gezellig ;) Tot gauw!

  • 14 Juni 2013 - 10:51

    Matty:

    hoi poppie, o, wat wer in moaie foto's... !!!!


  • 14 Juni 2013 - 11:41

    Dieuwer:

    mooi verhaal skeet!
    hoop Anouk snel in het echt te bewonderen.. eerst die van ons maar ff en dan als alles goed gaat hopen we snel jullie kant uit te komen!! Jou har mar een dike kniep ient wang en een dikke tut fan tante dieuwer

  • 14 Juni 2013 - 11:48

    Froukje :

    hoi Baukje,


    Wat speciaal dat je haar Anouk hebt genoemd. Kreeg er koude rillingen van.
    Geniet er maar van, ben erg benieuwd. Noah groeit ook als kool. Volgende maand wordt hij al 5 .
    het is een mooi kereltje die weet wat hij wil.
    Noah:Mama, als jij en papa dood zijn, ben ik dan nog een kind?
    Ik: Nee joh dan ben je een grote kerel

  • 14 Juni 2013 - 11:50

    Froukje :

    Verkeerde knop....

    Noah: Woont Naomi dan bij mij?
    ik: Wie weet.
    Noah: oke, gelukkig.

    Baukje het gaat je goed, ben erg benieuwd naar jullie poppie.

    Groetjes Froukje van Ameland

  • 14 Juni 2013 - 12:19

    Mem én Beppe:

    Eindelijk daar was je verhaal. Je hebt het nu ook zó druk hé, voeden, wassen, eten, slapen, verschonen maar vooral genieten!!

  • 14 Juni 2013 - 12:22

    Mem :

    Ik lijk Froukje wel, ook de verkeerde knop.........

    Nog een paar weekjes en heit en ik aanvaarden de grote oversteek, we hebben er zin in, vooral om te zien, voelen, ruiken ( behalve bepaalde pampers) en knuffelen, wat zullen we samen genieten!

    Dikke tút en oant gau!

  • 14 Juni 2013 - 16:29

    Johanna:

    Wat leuk om je verhaal te lezen! Wel even schrikken van het ongeluk maar fijn dat jullie oké zijn. Lekker genieten van je gezinnetje !!!! Dikke kus

  • 14 Juni 2013 - 22:47

    Heit En Pake:

    Mooie fotos foaral heit en dochter en Mem en anouk fansells TUT oant gau.

  • 15 Juni 2013 - 16:46

    Hiske:

    Wat is het toch een prachtig famke!!! XX

Tags: q1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Terug naar nieuw zeeland... maar eerst reizen India van Delhi naar Calcutta Thailand: van Bangkok door cambodja naar vietnam Indonesie: van Jakarta naar Bali dan nog een paar dagen Sydney en dan doorvliegen naar eindbestemming Nelson Nieuw Zeeland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3690
Totaal aantal bezoekers 317165

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 05 Oktober 2011

verhuizen naar nieuw zeeland

Landen bezocht: