nog een paar daagjes... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu nog een paar daagjes... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Baukje Brouwer - WaarBenJij.nu

nog een paar daagjes...

Door: Baukje

Blijf op de hoogte en volg Baukje

12 December 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met iedereen in het koude Nederland, ik hoorde dat het sneeuwt!!! Geweldig als jullie dat nou even lekker laten liggen voor mij dan kan ik dit weekend heerlijk een sneeuwpop maken hahaha

Hier is het onwijs heet... begint pas af te koelen als de zon onder gaat dus de zomer is hier in volle gang. Nu ik zwanger ben voel ik de warmte iets meer dus zit graag in de schaduw.

Nog een paar dagen en dan vertrekken we naar Nederland. Ik heb onwijs zin in een koude kerst met mijn familie want zo hoort het. Kan niet echt wennen aan bbq'en met kerst, dus die sneeuw zou natuurlijk super zijn. Het voelt onwijs lang geleden dat ik in in Nederland kerst heb gevierd, de laatste keer moet zijn geweest voordat we verhuisten dus dat is alweer lang geleden.

Inmiddels hebben we het hier onwijs druk gehad, het huis is geverfd, 2 kamers opgeknapt en we hebben gezellig veel nederlandse visite gehad. Eva en Agaath kwamen gezellig een paar nachtjes langs en daarna kwamen Baukje en Anniemiek.

Terwijl Annemiek aan het rondreizen was met haar vriend Bernt was Baukje gezellig hier voor 2 weken. Het was geweldig om haar hier te hebben en dat zo heerlijk lang, lekker samen keuvelen, wandelen en leuke dingen doen. We hebben onwijs veel ondernomen: Baukje heeft d'r verjaardag gevierd op D'Urville, samen hebben we heel veel hikes gelopen zijn wezen kayakken en uiteraard kon vissen niet ontbreken. Het volgende weekend waren Brent en Annemiek ook van de partij en zijn we wezen kamperen in de Golden Bay. Dat was weer als altijd super, het blijft 1 van de meest magische plekken in Nieuw Zeeland. Nadat we uren hadden gereden en het beste kampeerplekje hadden gevonden kwamen we erachter dat 1 van de luchtbedden geen plugje had. Ik als zwangere werd meteen het andere luchtbed aangeboden (de voordelen van het zwanger zijn) maar Dan met zijn kiwi creativiteit wist het gat te dichten met .... een bierdop, deze vastplakken met rubber, dit beter vastmaken door het dicht te branden met een aansteker en daarna een touw om het dichtgeplakte gat om de druk eraf te houden en voila... het werkte ook nog. lachen toch???? die Dan...
Baukje en ik deelden een tentje en hebben prinsheerlijk gelegen de hele nacht op het creatieve luchtbedje. Dan had zichzelf opgeofferd tot een nachtje auto omdat we maar 2 tentjes hebben. Het was een geweldig weekend en het was onwijs jammer om ze te zien vertrekken...

Inmiddels landen bauk en annemiek na ook nog rondgereisd te hebben in Australie, nu ongeveer in Nederland denk ik.... net een paar daagjes voor ons dus kunnen we in Nederland weer gezellig bijkletsen.

Inmiddels groeit mijn buik onwijs, ik voel het kindje nu ook schoppen en dat is zo gezellig. We zijn een beetje aan het bekijken wat we gaan doen als de baby er is en ik heb inmiddels verlof geregeld met mijn werk en we proberen ondertussen baby vaardig te worden ahhaha ... Alle echo's zien er goed uit en we laten ons lekker verrassen met wat het wordt!! Dus gezellige namen ideeen zijn welkom want dat wordt nog wat....

Nou het wordt een kort bezoekje aan Nederland dus ik hoop zoveel mogelijk mensen te kunnen zien en spreken... Tante Baukje gaat voor het eerst Stefanie Anne en Marrit zien waar ik onwijs naar uitkijk en volgend jaar wordt ik alweer tante... leuk he!!! Gezellig samen zwangeren met Dieuwer. Nou ik heb mijn boodschappenlijstje met nederlandse lekkernijen doorgegeven aan heit en mem dus heel veel om naar uit te kijken. Helemaal nu ik zwanger ben want ik heb onwijs trek in Nederlandse dingetjes die ik hier niet kan krijgen ahhaha mmmmm oranjekoek(fan wander), suker latte, fryske gedroogde worst, frikandellen speciaal en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tot heel snel

dikke tut Bauk

  • 12 December 2012 - 09:48

    Matty:

    oant gau poppie

  • 12 December 2012 - 11:27

    SESK:

    We harre der ek sin yn!! Nog efkes.. Joepie..
    De tiid gjit hurd.. Karst herkenne jimme hast net werom.
    Mei tosken en kiezen en hy rint.. Tis echt een boefke..
    Ben beneid nei dyn bûk..
    Tot hiel snel

    Dikke tuut ut it kâlde Nederlân

    Moaie foto's hjer, brengt wer herrinnering nei boppe.. :)

  • 12 December 2012 - 13:24

    Mem:

    Súper veel zin in de komende weken. Zaterdag gaan we om boodschappen, een extra kar omdat Baukje héél wat op het lijstje van lekkere hollandse/friese dingen heeft staan ( én doorgegeven)
    We zullen ons best doen!
    Zondag staan we op Schiphol, erg veel zin in.
    Héérlijk die foto's en zo herkenbaar. (heimwee)
    dikke tút fan mem

  • 12 December 2012 - 19:52

    Marrit:

    Hoi Ome Dan en Tante Baukje!!

    Einderlijk!! Kin ik eindelijk echt mei jim krûpe!! Ik har der san sin ien.. en myn heit en mem ek!
    Myn mem is hiel beneid hoe ik reageer.. omdat ik altiid hiel enthousiast oer de skype bin...
    Soe ik tante Baukje herkenne??

    Jelmer en ik harre de foto's ek even sjoen.. idd geweldig! Wat een herinneringen en herkenning!
    Geweldig.. we harre der ek wer sin ien.
    Mar eerst mar lekker even kryst en ald en nij fiere ien us kalde nederlan! Heerlijk!
    lekker sniebalje.. kearskes oan... gourmette (of BBQ :P).. heerlijk!

    Tot hiel gauw!!
    Dikke tut Jelmer, Egberdina en Marrit

  • 13 December 2012 - 09:00

    Dieuwer:

    Hi poppie,

    Ik heb mijn best gedaan, heel veel eten zodat mijn buik ook al wat dikker is en we een buikfoto kunnen maken!! Onwijs veel zin in zondag, goede reis dikke tut

  • 14 December 2012 - 13:18

    Duifke:

    Justerjûn lekker iten yn Toutenburg mei Willem en Akke; hearde dat jimme snein fan Skiphol helle wurde...
    In hiele moaie tiid tawinske mei jimme famylje en freonen enne lekker ite fan al dat lekkers! (mei no foar twa)
    Wy winskje jimme in hiel goede reis ta!
    groetnis Duifke, ek fan Riemer.

  • 14 December 2012 - 21:00

    Sjoukje P.:

    Baukje en Dan, een hele goede reis naar Fryslân en geniet van de Kerst en Oud en Nieuw met de familie!
    Groeten van Wytse en Sjoukje.

  • 14 December 2012 - 21:25

    Froukje:

    Goede vlucht en tot ziens.. in Nederland, onze dochter wou al aupair worden bij jullie..

  • 16 December 2012 - 22:03

    Mem:

    Ze zijn in Friesland hoor, gezond en wel....maar moe!
    Wie hun wil spreken of zien, jullie zijn van harte welkom! Maar bedenk wel, 2 weken is kort en voor je het weet zijn ze weer op de terugreis en komen voorlopig niet weer naar Nederland!!

  • 30 December 2012 - 20:07

    Lucas 23:34:

    Gaat heen en vermenigvuldig u, Genesis 1:28.
    Johannes 18:38!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Terug naar nieuw zeeland... maar eerst reizen India van Delhi naar Calcutta Thailand: van Bangkok door cambodja naar vietnam Indonesie: van Jakarta naar Bali dan nog een paar dagen Sydney en dan doorvliegen naar eindbestemming Nelson Nieuw Zeeland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3926
Totaal aantal bezoekers 317162

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 05 Oktober 2011

verhuizen naar nieuw zeeland

Landen bezocht: